کسب و کارها همواره به دنبال تبلیغ کسب و کار خود هستند به طوری که این تبلیغات در ذهن مشتریان آنها ماندگار باشند. یکی از شیوههای تبلیغ ماندگار وجود شمارههای تماس کوتاه است که به راحتی در ذهن مشتریان ماندگار میشوند. ماندگاری این نوع شماره باعث میشود کسب و کارها از رقبای خود سبقت بگیرند و مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشند. در واقع این نوع شمارههای خاص کوتاه یکی از ابزارهای جدید و حرفهای بازاریابی است که موجب اعتبار را برای شرکت به ارمغان میآورد. خطوط چهار رقمی و پنج رقمی مخابرات، شمارههایی هستند که از خطوط داخلی کسب و کارها پشتیبانی میکنند. از مزایای این خطوط راحتی در شماره گیری و ماندگار بودن در ذهن مشتریان است. حتی اگر سازمانها چندین خط تلفن ثابت داشته باشند؛ اما عملکرد و مزایای آنها قابل مقایسه با خطوط چهار رقمی و پنج رقمی نیست. از این خطوط برای شرکتهای بزرگ دولتی و خصوص و بانکها استفاده میشود. برای استفاده از این خطوط نیاز به مودم مخصوصی است که باید در دفتر مرکزی محل کار و مرکز مخابرات نصب شود. خطوط چهار رقمی که دو طرفه هم میباشند، قابلیت پشتیبانی تا 10000 شماره داخلی دارند و خطوط پنج رقمی قابلیت پشتیبانی تا 1000 شماره داخلی را دارند. در ادامه به انواع این خطوط را معرفی میکنیم:
.
1. خطوط چهار رقمی 4-4
این نوع خطوط یکطرفه هستند که فقط امکان برقراری تماس ورودی افراد خارج از سازمان به داخل سازمان را فراهم میکنند. در واقع کاربران امکان برقراری تماسهای خروجی را ندارند.
2. خطوط چهار رقمی 8-5
این نوع خطوط دوطرفه هستند که امکان برقراری تماس با خارج از سازمان و همچنین امکان دریافت تماس از خارج سازمان را برای کاربران سازمان فراهم میکنند. این شمارهها ترکیبی از شمارههای واگذار شده مخابرات و شمارههای داخلی سازمان است. این خطوط از طریق ویپ تا 10000 شماره داخلی را پشتیبانی میکنند.
3. خطوط پنج رقمی 5-5
این نوع خطوط مانند خطوط 4-4 یک طرفه هستند. یعنی کاربران این خطوط فقط میتوانند با افراد و سازمانهای خارج از سازمان ارتباط برقرار کنند و امکان تماس با خارج از سازمان را ندارند .
4. خطوط پنج رقمی 8-8
این شمارههای پنج رقمی فقط برای تماس مشتریان با سازمان استفاده میشوند. در این نوع شمارهها مشتری با شماره پنج رقمی با اپراتور سازمان تماس برقرار کرده و اپراتور آنها به کارمند مربوط متصل میکند و یا مشتری با تماس با یک شماره 8 رقمی که ترکیبی از شماره واگذار شده مخابرات و شماره داخلی سازمان است به طور مستقیم با کارمند مربوطه ارتباط برقرار میکند. این شمارهها با استفاده از مرکز ویپ تا 1000 خط داخلی را پشتیبانی میکنند و امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مشتریان را فراهم میکنند.
برای نصب و راه اندازی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی باتوجه به شرایط سازمان تجهیزاتی را نیاز دارید. که متداول ترین این تجهیزات شامل:
1. یک مودم خاص
2. یک سانترال voip
2. یک سرور برای استفاده از خطوط عادی تلفن
4. IP Phone (گوشیهای تحت شبکه اینترنت)
5. کابلکشی و سوئیچ
مزایای خطوط چهار رقمی و پنج رقمی
با راه اندازی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی از امکانات زیادی برخوردار خواهید بود:
- خطوط تلفن شما در عرض چند دقیقه فعال میشوند.
- میتوانید منوهای متعددی ایجاد کنید که گزینههای مختلفی برای برقراری تماس دارند.
- تلفن گویا به صورت 24 ساعته فعال است.
- سیستمهای فکس آنلاین و صندوق دریافت پیام صوتی خواهید داشت.
- 5- تماسها به راحتی و به طور خودکار به تلفن ثابت یا همراه منتقل میشوند.
- میتوانید از ریز مکالمات و مصرف شارژ خود اطلاع پیدا کنید.
- میتوانید حالت اعلام ساعات اداری و غیر اداری را فعال کنید.
- میتوانید تماسهای داخلی را به صورت نا محدود انجام دهید.
- گزارشهای لازم از عملکرد خطوط را میتوانید در هر لحظه از زمان دریافت کنید.
با آشنایی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی مخابرات، میتوانید با مراجعه به مراکز فروش معتبر این نوع سرویس مخابراتی، از مزایای آن بهرهمند شوید و به کسب و کار خود رونق بیشتری دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.