خطوط چهار رقمی و پنج رقمی به چه نوع خطوطی گفته می‏شود؟

کسب و کارها همواره به دنبال تبلیغ کسب و کار خود هستند به طوری که این تبلیغات در ذهن مشتریان آن‏ها ماندگار باشند. یکی از شیوه‏های تبلیغ ماندگار وجود شماره‏های تماس کوتاه است که به راحتی در ذهن مشتریان ماندگار می‏شوند. ماندگاری این نوع شماره باعث می‏شود کسب و کارها از رقبای خود سبقت بگیرند و مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش بیشتری داشته باشند. در واقع این نوع شماره‏های خاص کوتاه یکی از ابزارهای جدید و حرفه‌ای بازاریابی است که موجب اعتبار را برای شرکت به ارمغان می‏آورد. خطوط چهار رقمی و پنج رقمی مخابرات، شماره‌هایی هستند که از خطوط داخلی کسب و کارها پشتیبانی می‏کنند. از مزایای این خطوط راحتی در شماره گیری و ماندگار بودن در ذهن مشتریان است. حتی اگر سازمان‏ها چندین خط تلفن ثابت داشته باشند؛ اما عملکرد و مزایای آن‏ها قابل مقایسه با خطوط چهار رقمی و پنج رقمی نیست. از این خطوط برای شرکت‏های بزرگ دولتی و خصوص و بانک‌ها استفاده می‏شود. برای استفاده از این خطوط نیاز به مودم مخصوصی است که باید در دفتر مرکزی محل کار و مرکز مخابرات نصب شود. خطوط چهار رقمی که دو طرفه هم می‏باشند، قابلیت پشتیبانی تا 10000 شماره داخلی دارند و خطوط پنج رقمی قابلیت پشتیبانی تا 1000 شماره داخلی را دارند. در ادامه به انواع این خطوط را معرفی می‏کنیم:

.

1. خطوط چهار رقمی 4-4

این نوع خطوط یک‌طرفه هستند که فقط امکان برقراری تماس ورودی افراد خارج از سازمان به داخل سازمان  را فراهم می‏کنند. در واقع کاربران امکان برقراری تماس‏های خروجی را ندارند.

2. خطوط چهار رقمی 8-5

این نوع خطوط دوطرفه هستند که امکان برقراری تماس با خارج از سازمان و همچنین امکان دریافت تماس از خارج سازمان را برای کاربران سازمان فراهم می‏کنند. این شماره‌ها ترکیبی از شماره‏های واگذار شده مخابرات و شماره‏های داخلی سازمان است. این خطوط از طریق ویپ تا 10000 شماره داخلی را پشتیبانی می‏کنند.

3. خطوط پنج رقمی 5-5

این نوع خطوط مانند خطوط 4-4 یک طرفه هستند. یعنی کاربران این خطوط فقط می‏توانند با افراد و سازمان‏های خارج از سازمان ارتباط برقرار کنند و امکان تماس با خارج از سازمان  را ندارند .

4. خطوط پنج رقمی 8-8

این شماره‏های پنج رقمی فقط برای تماس مشتریان با سازمان استفاده می‏شوند. در این نوع شماره‌ها مشتری با شماره پنج رقمی با اپراتور سازمان تماس برقرار کرده و اپراتور آن‏ها به کارمند مربوط متصل می‏کند و یا مشتری با تماس با یک شماره 8 رقمی که ترکیبی از شماره واگذار شده مخابرات و شماره داخلی سازمان است به طور مستقیم با کارمند مربوطه ارتباط برقرار می‏کند. این شماره‌ها با استفاده از مرکز ویپ تا 1000 خط داخلی را پشتیبانی می‏کنند و امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مشتریان را فراهم می‏کنند.

برای نصب و راه اندازی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی باتوجه به شرایط سازمان  تجهیزاتی را  نیاز دارید. که متداول ترین این تجهیزات شامل: 

1. یک مودم خاص

2. یک سانترال voip

2. یک سرور برای استفاده از خطوط عادی تلفن

4. IP Phone (گوشی‌های تحت شبکه اینترنت)

5. کابل‌کشی و سوئیچ

مزایای خطوط چهار رقمی و پنج رقمی

با راه اندازی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی از امکانات زیادی برخوردار خواهید بود:

  1. خطوط تلفن شما در عرض چند دقیقه فعال می‏شوند.
  2. می‏توانید منوهای متعددی ایجاد کنید که گزینه‏های مختلفی برای برقراری تماس دارند.
  3. تلفن گویا به صورت 24 ساعته فعال است.
  4. سیستم‏های فکس آنلاین و صندوق دریافت پیام صوتی خواهید داشت.
  5. 5-     تماس‏ها به راحتی و به طور خودکار به تلفن ثابت یا همراه منتقل می‏شوند.
  6. می‏توانید از ریز مکالمات و مصرف شارژ خود اطلاع پیدا کنید.
  7. می‏توانید حالت اعلام ساعات اداری و غیر اداری را فعال کنید.
  8. می‏توانید تماس‏های داخلی را به صورت نا محدود انجام دهید.
  9. گزارش‏های لازم از عملکرد خطوط را می‏توانید در هر لحظه از زمان دریافت کنید.

با آشنایی خطوط چهار رقمی و پنج رقمی مخابرات، می‏توانید با مراجعه به مراکز فروش معتبر این نوع سرویس مخابراتی، از مزایای آن بهره‌مند شوید و به کسب و کار خود رونق بیشتری دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک :

پیام خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما نمایش داده نخواهد شد.

0

برو بالا

X