بررسی دوربین مدار بسته و انواع آن

امروزه دوربین مدار بسته و انواع آن برای استفاده در صنایع متنوع طراحی شده‌اند؛ بنابراین افراد و سازمان‏ها دامنه وسیعی برای انتخاب دوربین‏های مدار بسته دارند و با توجه به محل کار خود و نیازی که دارند، می‏توانند آن‌ها را انتخاب کنید. آیا می‏دانید کدام دوربین مدار بسته را برای محل کار خود خریداری کنید؟ در ادامه برای آشنایی بیشتر با دوربین مدار بسته و انواع آن به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی دوربین مدار بسته و انواع آن

دوربین مدار بسته و انواع آن با توجه به شرایط و نیازهای مختلف افراد و کسب و کارها به بازار آمده‌اند.  ودر حالت کلی از لحاظ تکنولوزی  به دو صورت آنالوگ  و یا دیجتال (تحت شبکه) دسته بندی  می گردد  که در ادامه به معرفی انواع دوربین‏ها مداربسته اعم ار آنالوگ دیجتال و ویژگی‏های آن‌ها خواهیم پرداخت:

دوربین‌های مدار بسته Dome:

این نوع دوربین مدار بسته دوربین شکل گنبدی دارد. پوشش گنبدی شکل باعث می‌شود تا افراد برای تشخیص محل نصب دوربین دچار مشکل شوند. این امر موجب بلاتکلیفی سارقان احتمالی یا سرگردانی آن‌ها می‏شود. این مدل‏ها بهترین نوع دوربین‏های مدار بسته برای مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها هستند؛ زیرا طراحی خاص آن به شما امکان می‌دهد تا زاویه دید وسیع‌تری را در محل کار خود داشته باشید.

دوربین‌های مدار بسته Bullet:

دوربین مدار بسته Bullet طوری  طراحی شده است که به راحتی قابل مشاهده است. شکل آن‌ها  استوانه‌ای هستند. با استفاده از این دوربین‏ها قادر خواهید بود، مسافت‌های طولانی را ببینید. دوربین‌های Bullet معمولاً در خارج از منزل قرار می‌گیرند، زیرا آن‌ها در برابر آب، گرد و غبار و خاک مقاوم هستند. از دوربین‌های Bullet می‌توان در صنایع مختلف مانند صنایع تولیدی، مدیریت دارایی و کشاورزی بهره گرفت. آن‌ها نه تنها تصاویر باکیفیت را به خوبی ضبط می‌کنند، بلکه پیامی را برای عابران ارسال می‌کنند که دارایی‏های شما تحت نظارت است. به همین دلیل است که آن‌ها به طور سنتی بهترین دوربین‏های مدار بسته برای فضای بیرون هستند.

دوربین‌های مدار بسته C-Mount:

دوربین مدار بسته  C-Mount مجهز به لنزهای مجزا است که می‌تواند برای ردیابی مسافت‌های مختلف چرخانده شود. دوربین‌های C-Mount  معمولاً حجیم هستند، اما مانند دوربین‌های bullet، به راحتی توسط سارقان قابل مشاهده نیستند. این دوربین ایده آل، برای مشاهده محدوده جاده در نزدیکی محل کار  شما مناسب است؛ بنابراین در صنایع آب و برق و لجستیک طرفداران زیادی  دارد. کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی فعالیت می‌کنند ممکن است با توجه به قابلیت اطمینان این دوربین در دمای خیلی زیاد، این مدل را انتخاب کنند.

دوربین‌های PTZ Pan Tilt & Zoom:

 با دوربین PTZ (پان شیب و زوم)، تیم امنیتی شما می‌توانند کنترل کاملی بر آنچه ثبت شده است داشته باشند. با لمس یک دکمه، لنز دوربین می‌تواند به سمت چپ و راست حرکت کند و به سمت بالا و پایین کج شود یا به سمت داخل و خارج بزرگنمایی داشته باشد. این مدل، بهترین دوربین مدار بسته برای اماکنی است که از یک شی با ارزش و خاص محافظت می‏کنند (مانند موزه‏ها).

دوربین‌های مدار بسته روزانه / شب:

این دوربین مدار بسته در طول روز و شب، تصاویر ویدئویی شفافی ضبط را می‌کنند و با تفاوت شرایط نور کم و زیاد نمی‌شوند. این ویژگی به خاطر وجود تراشه‌های تصویربرداری حساس فوق‌العاده است. این دوربین‏های مدار بسته ایده آل برای محیط‏های خارجی است.

دوربین‌های مدار بسته مادون قرمز / دید در شب:

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، این دوربین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایطی که همه جا تاریک و سیاه است بهینه عمل می‏کنند. آن‌ها با استفاده از فناوری مادون قرمز به این هدف دست می‌یابند. مدل‌های مادون قرمز نسبت به دوربین‌های روز / شب گران‌تر هستند و معمولاً افرادی این مدل را انتخاب می‌کنند که امنیت شغلی برای آن‌ها بسیار مهم است. این دوربین‌ها در بانک‌ها، مزارع و کارخانه‌های تولیدی کاربرد زیادی دارند.

دوربین‌های مدار بسته شبکه / :IP

این دوربین‌ها فیلم‌های زنده‌ای را از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند و تصاویر آن به راحتی از هر جای کره زمین قابل دسترسی هستند. یک دوربین مدار بسته شبکه یا IP  گزینه‌ای ایده آل برای صاحبان مشاغل است که غالباً از سایت استفاده می‏کنند و همواره در حال مسافرت هستند. فیلم این دوربین‏ها را می‌توان از هر نقطه جهان، از طریق رایانه شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه مشاهده کرد.

دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم:

دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم برای به حداقل رساندن زمان نصب ایجاد شده‌اند. همچنین آن‌ها ظاهر بسیار خوبی دارند بنابراین برای مکان‌هایی مانند کلیساها، موزه‌ها یا خانه‌های باشکوه مناسب هستند.

دوربین‌های مدار بسته باکیفیت بالا (HD)

دوربین‌های مدار بسته HD  کیفیت تصویر بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و تصاویر با وضوح بالایی دارند. دوربین‌های باکیفیت بالا مخصوصاً برای محیط‌هایی که خطر سرقت زیاد وجود دارد، مفید هستند. کسب و کارهایی مانند بانک‏ها و هتل‏ها باید از دوربین‌های HD  استفاده کنند تا از وضوح تصاویر وقوع جرم اطمینان حاصل کنند.

در پایان با آشنایی دوربین مدار بسته و انواع آن می‌توانید با توجه به ویژگی‏های خاص هر یک از آن‌ها و نوع نیاز شما،  یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک :

پیام خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما نمایش داده نخواهد شد.

0

برو بالا

X